Sjölins Vasastan

Mitt i centrum hittar du vårt moderna och klimatsmarta gymnasiecampus Sjölins Vasastan.

Elever sitter i en soffa i en skolkorridor

Det här är Sjölins Vasastan

Campus Vasastan är ett modernt och klimatsmart gymnasiecampus där fokus ligger på nära relationer mellan elever och lärare. Vi vill ge våra elever en trygg och framgångsrik gymnasietid. På Sjölins Gymnasium Vasastan kopplar vi teori med verklighet i utbildningen och erbjuder en minnesvärd tid med vänner för livet. Hos oss blir du väl förberedd för vidare studier.

Elever sitter i en trappa i Campus Vasastan

Casemetodik med rötter i Harvard

På Sjölins jobbar du i case – en metod som kopplar ihop det du lär dig i klassrummet med det som händer i samhället. Du får undersöka en ­situation eller händelse ur flera perspektiv, lära dig att jobba i grupp, ta ansvar och tänka kritiskt – något som ger dig den bästa grunden för framtida studier.

Lärare förklarar case för två elever

Följ oss

Följ oss på Instagram för att se vad som händer på vår skola!

Se alla nyheter