Tre elever och en lärare med vita rockar använder ett mikroskåp.

Naturvetenskaps­­­programmet

Oavsett om du vill bli läkare, arkitekt, forskare eller helt enkelt är intresserad av naturvetenskap och de naturvetenskapliga ämnena, så är Naturvetenskapsprogrammet på Sjölins något för dig.

Om programmet

Naturvetenskapsprogrammet ger dig den bredaste behörigheten av alla våra program. När du studerar Naturvetenskapsprogrammet kommer du i kontakt med flera akademiska discipliner och via våra inriktningar natur eller natur och samhälle fördjupar du dig, ofta inom ramen för casemetodiken, i det som verkligen intresserar dig. Under tre år kommer du fördjupa dina kunskaper inom det naturvetenskapliga fältet. Din gymnasieexamen kommer ge dig särskild högskolebehörighet.

Elever i vita rockar i en NO-sal

Våra inriktningar

På Sjölins Naturvetenskapliga program kan du välja inriktningarna naturvetenskap eller natur och samhälle.

• Natur och samhälle

Är du nyfiken på samspelet mellan miljö, samhälle och vetenskap?

• Program
      • Naturvetenskapsprogrammet
    • Inriktning
      • Natur och samhälle
    Tre elever i vita rockar experimenterar i en NO-sal
  • Naturvetenskap

Är du nyfiken och vill vara med och hitta nya lösningar för en bättre framtid?

• Program
      • Naturvetenskapsprogrammet
    • Inriktning
      • Naturvetenskap
    Tre elever och en lärare i vita rockar experimenterar i en NO-sal

Här finns vi

Sjölins Gymnasium har totalt fem skolor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Välj din skola nedan!

Var detta inte något för dig?

Då kanske du är mer intresserad av något av våra andra program!