Hoppa till innehållet

Sjölins Nacka

Sjölins gymnasium i Nacka skapar tillsammans med tre andra skolor ett pulserande campus. Våra elever är från hela Stockholms län och delar en vilja av att göra något betydelsefullt med sina liv. Hos oss kan du växa på dina egna villkor under tre roliga gymnasieår!

Elever sitter i ett klassrum och skrattar

Det här är Sjölins Nacka

Vår gymnasieskola skapar tillsammans med tre andra skolor ett pulserande campus på gränsen mellan Stockholm och Nacka. Beläget bredvid Sickla köpcentrum i Kunskapsgallerian erbjuder vi ljusa klassrum och generösa mötesytor. Hos oss studerar du verklighetsbaserat i ämnen och case.

Elever sitter i en trappa på skolan

Casemetodik med rötter i Harvard

På Sjölins jobbar du i case – en metod som kopplar ihop det du lär dig i klassrummet med det som händer i samhället. Du får undersöka en ­situation eller händelse ur flera perspektiv, lära dig att jobba i grupp, ta ansvar och tänka kritiskt – något som ger dig den bästa grunden för framtida studier.

Lärare förklarar case för två elever

Följ oss

Följ oss på Instagram för att se vad som händer på vår skola!

Se alla nyheter