Tre elever i ett klassrum som jobbar med en uppgift.

Sjölins Malmö flyttar till nya lokaler

Sommaren 2023 flyttar Sjölins Malmö till nya, permanenta skollokaler i Västra Hamnen. Skolans nya adress blir Västra Varvsgatan 22 i Malmö. Här kommer elever och lärare ha havet och innerstaden som granne i nyrenoverade skollokaler som anpassats efter skolans behov och Sjölins casemetodik. Det blir bland annat ljusa, moderna klassrum, stora allmänytor för eleverna, skolmatsal, bibliotek och en skolgård.

– Vi ser verkligen fram emot att flytta in i våra nya fina skollokaler i Västra Hamnen. Här kommer vi få plats att växa och ta emot fler elever och fortsätta att utveckla vår skola, säger Therese Rosell, rektor Sjölins Malmö.

Skolan kommer vara på plats i de nya lokalerna i Västra Hamnen inför läsårsstarten i augusti 2023.

Se alla nyheter