Hoppa till innehållet

Sjölins Södermalm

Sjölins gymnasium på Södermalm hittar du högt upp på en klippa med utsikt över Söders höjder.

Elever i ett klassrum

Det här är Sjölins Södermalm

Sjölins gymnasium på Södermalm erbjuder en enastående utsikt över Söders takåsar från sin höga klippa. Med skolcafé, solig takterass och generöst utrymme för studier och umgänge, kan du njuta av en fantastisk skolmiljö.

På Sjölins Södermalm kan du kombinera elitsatsning på hockey, handboll eller fotboll med en fullständig gymnasieexamen från Ekonomi-, Natur-, eller Samhällsprogrammet. Vår skola är certifierad att bedriva NIU – Nationell Idrottsutbildning där studier med ett anpassat schema gör att du kan träna tre förmiddagar i veckan under ledning av högt utbildade instruktörer.

Elever är ute och går utanför skolan

Casemetodik med rötter i Harvard

På Sjölins jobbar du i case – en metod som kopplar ihop det du lär dig i klassrummet med det som händer i samhället. Du får undersöka en ­situation eller händelse ur flera perspektiv, lära dig att jobba i grupp, ta ansvar och tänka kritiskt – något som ger dig den bästa grunden för framtida studier.

Lärare hjälper två elever med case

Följ oss

Följ oss på Instagram för att se vad som händer på vår skola!

Se alla nyheter